Pénzügyek: majdnem két éve nem voltak olyan derűlátók a magyarok, mint most
Közel három évtizede követi a GKI a fogyasztói bizalom alakulását, azóta soha nem láttak akkora javulást, mint amekkora tavaly december és idén január között történt.
Közel három évtizede követi a GKI a fogyasztói bizalom alakulását, azóta soha nem láttak akkora javulást, mint amekkora tavaly december és idén január között történt.
Erősödni kezdett az áremelési szándék, főleg a kereskedelemben, de az építőipar itt is kivétel. A fogyasztók inflációs várakozása is nőtt.
A pénzosztás pozitív hatását ellensúlyozta a háború.
A fogyasztói bizalmi index négy hónap emelkedés után érezhetően csökkenni kezdett, az üzleti várakozások egy kicsit javultak. A GKI konjunktúraindexe összességében már ott tart, ahol a válság előtt, 2019 végén volt, de az áprilisi, példátlanul nagy emelkedés után az elmúlt hónapokban már csak kismértékű volt a javulás.
A GKI konjunktúraindexe januárban érezhetően emelkedett. A járvány kezdete óta legmagasabb értékét érte el, de áprilisi zuhanásának még így is csak alig több mint felét dolgozta le.
A munkanélküliségtől félnek leginkább a magyarok, a saját pénzügyi helyzetüket jobbnak érzik, mint egy hónapja, a gazdaság jövőjét azonban csak egy kicsit látják optimistábban.
Novemberhez képest közepesen romlónak értékelték a magyarok a saját pénzügyi helyzetüket.
A GKI elemzése szerint a magyarok pesszimistábbak lettek a pénzügyi helyzetüket illetően, nőtt a munkanélküliségtől való félelem is.
A munkanélküliségtől való félelem nőtt a lakosság körében.
Nagymértékben javult viszont a magyar gazdaság jövőbeni helyzetének megítélése.
Egy hónap alatt soha nem javult még akkorát a GKI fogyasztói bizalmi indexe, mint idén áprilisról májusra, így a friss adat már csak a második legrosszabb az elmúlt hét évben.
A pesszimizmus legnagyobb mértékben a várható munkanélküliség miatt erősödött.
Európa és a világ továbbra is inkább pesszimista, viszont a németek és a dánok pozitívan látják a jövőt. Magyarországon emelkedett a fogyasztói bizalmi index és a saját munkahelyi kilátásokat is többen tartják jónak, mint korábban, ugyanakkor csökkent a vásárlási kedvünk.
A GfK Komplex Fogyasztói Bizalom Indexe 2015 márciusában 164,8 pontot ért el, így tavaly év vége óta gyakorlatilag nem változott. Az idei első negyedévben lendületet kapott a vásárlási kedv, de romlottak a fogyasztói várakozások.
A júliusi mélyponthoz képest az üzleti várakozások augusztusban minimálisan javultak, a fogyasztói bizalmi index viszont tovább csökkent – derül ki GKI Gazdaságkutató Zrt. felmérésből, amelyet az Európai Unió támogatásával végzett.
December után januárban is javult az amerikai Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi mutatója: az index a decemberi 77,5 pontról januárra 80,7 pontra erősödött, az elemzők csak 78,1 pontra számítottak.
A GfK Hungária Komplex Fogyasztói Bizalom Indexe 2013. decemberben 171 pont volt, minimálisan javult a szeptemberi 170,3-as értékhez képest.
Az idén a harmadik negyedévben 4 ponttal 45 pontra emelkedett a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe Magyarországon a második negyedévhez képest, így 2010 óta most lett a legmagasabb. A vizsgált hatvan ország közül azonban Magyarországon a legalacsonyabb a mutató – közölte a Nielsen piackutató szerdán.
Csaknem hat éve nem látták ennyire optimistán kilátásaikat a német fogyasztók, a GfK kutatóintézet kedden közzétett, augusztusra előretekintő bizalmi indexe 7,0 pontra emelkedett az előző havi 6,8 pontról.
Magyarországon az első negyedévi javulás után kis mértékben, 43 pontról 41-re csökkent a fogyasztói bizalmi index a második negyedévben, de még így is 11 ponttal magasabb az egy évvel korábbinál - közölte a Nielsen piackutató szerdán.